Jak Żabka pomaga obcokrajowcom rozwinąć własny biznes? Ty też możesz zostać franczyzobiorcą

Prowadzenie własnego biznesu to marzenie wielu osób - niezależnie od wieku, płci czy narodowości. Perspektywa bycia "na swoim", realizacji własnych pomysłów i czerpania zysków z takiej działalności kusi tysiące ludzi. Jakie korzyści daje decyzja o rozpoczęciu działalności? Wiele zależy od wyboru partnerów biznesowych.

Prowadzenie firmy opiera się w dużej części na biznesowych relacjach. I to właśnie one mogą być kluczem do sukcesu, bo dobrze dobrani partnerzy biznesowi są podstawą finansowej stabilności. Jakie zatem wybrać rozwiązanie? Coraz więcej osób – w tym także obcokrajowców – przekonuje się, że doskonałym rozwiązaniem jest franczyza, czyli współpraca z dużym, cenionym partnerem, oferującym dostęp do sprawdzonych rozwiązań, doświadczenia i stałego wsparcia. W Polsce jednym z liderów w tym zakresie jest sieć Żabka, która już od ponad 25 lat z powodzeniem pomaga przedsiębiorcom w efektywnym prowadzeniu ich biznesów.

Żabka to dziś największa sieć franczyzowa w Polsce, która na koniec ubiegłego roku liczyła ponad 10 tys. sklepów. Prowadzone są one przez niemal 9 tys. franczyzobiorców. Co ważne, model biznesowy sieci przyciąga nie tylko Polaków, ale także obywateli innych państw – w tym m.in. Ukrainy czy Białorusi. Osoby te doceniają przede wszystkim bezpieczeństwo i stabilność, jaką gwarantuje Żabka oraz realne wsparcie na każdym etapie prowadzenia działalności.

Ty inwestujesz drobną kwotę, oni dają ci gotowy sklep franczyzowy

Jakie korzyści oferuje przedsiębiorcom współpraca z siecią franczyzową? Przede wszystkim minimalizuje ryzyko oraz nakłady finansowe na start. Nowi franczyzobiorcy Żabki otrzymują od sieci gotowy do prowadzenia sklep w atrakcyjnej lokalizacji. Placówka jest kompletnie wyposażona – w niezbędny sprzęt np. lodówki, kawomat, komputer i meble oraz w systemy informatyczne i zatowarowana. Co ważne, to Żabka pokrywa koszty remontu i adaptacji lokalu pod standardy sieci. Franczyzobiorca nie musi więc inwestować własnych środków czy zaciągać kredytu, by przystosować sklep do otwarcia. Jedyne, czym musi się zatroszczyć to rejestracja własnej działalności gospodarczej i ok. 5 tys. zł wkładu własnego przeznaczonego głównie na zakup koncesji i pokrycie pierwszych kosztów pracowniczych.

Żabka, materiał promocyjny

W prowadzeniu biznesu pomaga też szereg udogodnień i nowoczesnych narzędzi, które udostępnia Żabka. Wśród nich szczególnie przydatna jest m.in. aplikacja Cyberstore, pozwalająca na zdalne zarządzanie sklepem przez smartfona. Za jej pośrednictwem można składać zamówienia, śledzić dostawy towaru czy generować raporty sprzedażowe. Franczyzobiorcy mogą liczyć również na wsparcie ze strony wykwalifikowanych managerów, trenerów i Centrum Wsparcia Franczyzobiorców.

Żabka gwarantuje wsparcie dla przedsiębiorców

Bardzo istotny, zwłaszcza dla początkujących przedsiębiorców, jest szeroki pakiet szkoleń, obejmujący dostęp do bezpłatnych kursów, warsztatów i sesji coachingowych. Pozwalają one zdobyć praktyczną wiedzę nt. zasad zarządzania placówką, standardów obsługi klienta, eksponowania towarów czy prowadzenia finansów.

Nie sposób też nie wspomnieć o unikatowym na rynku rozwiązaniu, jakim jest tzw. Polisa na Biznes. Jest to specjalny rodzaj zbiorowego ubezpieczenia franczyzobiorców, chroniący ich od różnych nieprzewidzianych sytuacji i zapewniający stabilność finansową w momencie zakończenia współpracy. Ważne jest to, że Żabka stale rozwija swoją ofertę, także w zakresie benefitów. Obecnie współpracujący z siecią przedsiębiorcy mogą liczyć m.in. na dostęp do prywatnej opieki medycznej LuxMed dla siebie i bliskich, karty Multisport uprawniającej do korzystania z obiektów sportowych oraz karty flotowe Orlen.

Żabka, materiał promocyjny

Kto może rozwinąć skrzydła i otworzyć sklep franczyzowy Żabka?

Dla kogo franczyza Żabki będzie szczególnie dobrym pomysłem na własny biznes? Oferta sieci jest otwarta dla każdego, również osób niebędących Polakami. Wymogiem jest posiadanie motywacji, przedsiębiorczej postawy i podstawowych umiejętności miękkich. Swój sklep franczyzowy mogą prowadzić zarówno doświadczeni przedsiębiorcy, jak i osoby szukające pomysłu na zmianę dotychczasowej ścieżki kariery. Wystarczy przejść proces rekrutacji obejmujący szkolenia – również te praktyczne, w sklepie prowadzonym przez franczyzobiorcę – trenera oraz zdać egzamin kończący 15 dni nauki. Dla sieci nie ma znaczenia wiek, płeć czy narodowość. Wśród ok. 9 tys. franczyzobiorców Żabki znajdziemy ponad 400 obcokrajowców, 8 różnych narodowości, a najliczniejszą grupą wśród nich są osoby z Ukrainy.

 

Jakie są dodatkowe wymagania wobec osób spoza Polski? Przede wszystkim powinny one osiągnąć co najmniej poziom B2 znajomości języka polskiego, aby móc kontynuować proces rekrutacji. Test organizowany przez sieć można zdać zdalnie. Jeśli wynik wypadnie poniżej wymaganego poziomu, mają prawo przystąpić do testu ponownie w późniejszym terminie.

Kandydaci z krajów spoza Unii Europejskiej powinni także posiadać dokument potwierdzający legalność pobytu w Polsce. Natomiast na podstawie "specustawy" obywatele Ukrainy, którzy wjechali legalnie na terytorium Polski po 24 lutego 2022 r., mogą zakładać i wykonywać działalność gospodarczą na terytorium RP na takich samych zasadach jak obywatele polscy.

Współpracujący z Żabką obcokrajowcy doceniają m.in. możliwość zdobycia doświadczenia zawodowego, poprawy sytuacji życiowej i osobistego rozwoju. W 2023 r. ponad 81% wszystkich franczyzobiorców sieci osiągnęło przychód w wysokości co najmniej 25 tys. zł miesięcznie.

Żabka, materiał promocyjny

Należy pamiętać, że to indywidualny biznes każdego franczyzobiorcy, stąd trzeba go pilnować - prowadzić inwentaryzacje, rozliczenia z siecią czy urzędami. Istotni są oczywiście pracownicy - od ich zaangażowania i zadowolenia zależy także sukces sklepu. Lubię pracować dla siebie i na własne konto. Swój sklep pod szyldem Żabki ma też mój mąż. W działalności wspierają nas dzieci. Zatem Żabka stała się dla nas rodzinnym biznesem. Na ten moment nie wyobrażam sobie innego zajęcia – mówi Natalia Prymachenko, franczyzobiorczyni z Ukrainy, prowadząca swój sklep Żabka w Lesznowoli

Warto podkreślić, że Żabka umożliwia założenie biznesu także w mniejszych miejscowościach. Z myślą o przedsiębiorcach, którzy zdecydują się prowadzić placówkę z dala od dużych aglomeracji, sieć przygotowała dodatkowe, dedykowane rozwiązania. Należy do nich m.in. samochód, który pozwala na swobodny dojazd do sklepu oraz comiesięczne wsparcie finansowe dla franczyzobiorców, którzy zdecydują się na zmianę miejsca zamieszkania.

Żabka, materiał promocyjny

Przykład Żabki pokazuje, że franczyza może być doskonałym sposobem na to, by spełnić marzenie o własnym biznesie – również, gdy jest się obcokrajowcem. Oferta sieci daje szansę na stabilny rozwój, osiąganie satysfakcjonujących dochodów i zdobywanie cennego doświadczenia zawodowego bez ponoszenia dużego ryzyka finansowego. Warto więc sprawdzić ofertę współpracy z Żabką, jeśli w głowie kiełkuje nam myśl o własnym biznesie.

Więcej informacji na stronie: https://www.zabka.pl/franczyza/.

Materiał promocyjny marki Żabka.